Door Nico Bernts op 23 april 2017

Gemeenteraadsverkiezingen 2018: Wie heeft belangstelling voor het raadslidmaatschap?

De Tweede Kamer verkiezingen zijn nog niet voorbij, of we maken ons al weer op voor de volgende ronde: de verkiezingen voor een nieuwe gemeenteraad in maart 2018. De afdeling heeft al de procedure vastgesteld, en de profielen van de toekomstige fractieleden en fractie. We willen in het najaar een goede lijst vaststellen. Een lijst van mensen, waarin we allemaal het vertrouwen hebben, dat ze de komende periode goede sociaaldemocratische volksvertegenwoordigers zullen zijn.

Heb je al eens overwogen of het raadslidmaatschap iets voor jou is? Wij zijn op zoek naar talent, dat zich wil inzetten voor de samenleving in Zeist als lid van de Gemeenteraad. Heb je belangstelling voor wat er in de samenleving en in Zeist gebeurt? Wil je je inzetten voor de sociaaldemocratische waarden in de gemeentepolitiek?
Gemeenteraadslid is een interessante uitdaging. Je kunt er veel van je interesses en vaardigheden in kwijt en je kunt je verder ontwikkelen. Met actieve inzet bouw je een groot sociaal netwerk op.
Het is een functie, die redelijk wat tijd van je vraagt. Maar daar staat dan ook weer heel wat tegenover.
Waarschijnlijk is het iets, waar je nog nooit zo concreet over nagedacht hebt. Laat het eens op je inwerken. Praat er eens over met partner, vrienden of collega’s.

Op onze site hebben we de profielen geplaatst. Laat je niet afschrikken door de veelheid van vaardigheden, die wordt gevraagd. Ze geven goed aan wat we zoeken, maar we weten allemaal, dat het schaap met vijf poten niet bestaat.

Als je vragen hebt over deze oproep kun je contact opnemen met Nico Bernts, via mailadres bernts@planet.nl. of telefonisch 06-23580394.
Als je mee wilt doen in de procedure schrijf dan een sollicitatiebrief met motivatie en CV naar Janny van Werkhoven, secretaris van het bestuur, mail adres jvanwerkhoven@planet.nl . Deze brief moet binnen zijn vóór zaterdag 2 september. Meteen na de zomervakantie begint de kandidaatstellingscommissie met gesprekken met kandidaten.

Nico Bernts
voorzitter